Mały PRZYPOMINACZ
Zadania domowe, które powinny znaleźć się w zeszycie.
II SEMESTR
ZADANIE DOMOWE 5
W zeszycie napiszcie:
1. Co to jest formuła.
2. Od czego zaczynamy obliczenia w komórce?
ZADANIE DOMOWE 4
W zeszycie napiszcie odpowiedź na zagadkę ze strony 91 - OBOWIĄZKOWO!!!
ZADANIE DOMOWE 3
pod, opu, wróć - w zeszycie napiszcie co one oznaczają.
ZADANIE DOMOWE 2
W zeszycie napiszcie odpowiedź na pytanie: Co to jest procedura pierwotna?
ZADANIE DOMOWE 1
Do zeszytu przepiszcie zagadkę - str. 73.
Odpowiedź obowiązkowa.
I SEMESTR
3 października 2014
Dla chętnych zadanie 2 (edytor tekstu, tabulator, linijka, formatowanie, wcięcie akapitowe) do wykonania w zeszycie - oczywiście poprawnie wykonane zadanie będzie nagrodzone oceną.
ZADANIE DOMOWE 1
11 października 2014
Napiszcie w zeszycie do czego służy prawy Alt.
ZADANIE DOMOWE 2
22 października 2014
Do zeszytu przepiszcie zagadkę ze strony 22 i oczywiście napiszcie odpowiedź.
ZADANIE DOMOWE 3
2 listopada 2014
Przygotujcie sobie opis samego siebie (w zeszycie).
ZADANIE DOMOWE 4
14 listopada 2014
Do zeszytu przepiszcie zagadkę (pytanie) ze strony 40 - odpowiedź obowiązkowa.
Sposób sprawdzania wiadomości i umiejętności uczniów
Formy
aktywności
|
Jak
często występuje
|
Uwagi
|
ćwiczenia
wykonywane w trakcie lekcji
|
na
każdej lekcji
|
sprawdzane
są wyniki pracy
|
praca
na lekcji
|
na
każdej lekcji
|
sprawdzany
jest sposób pracy, aktywność, przestrzeganie zasad bezpiecznej pracy
|
odpowiedzi
ustne, udział w dyskusjach
|
czasami
|
|
kartkówki,
sprawdziany
|
rzadko
|
|
prace
domowe
|
czasami
|
|
referaty,
opracowania
|
głównie
w ramach realizacji projektów (ciągów lekcji)
|
|
przygotowanie
do lekcji
|
wtedy,
gdy potrzebne
|
zwracamy
uwagę na pomysły i przygotowane materiały do pracy na lekcji
|
udział
w konkursach
|
nieobowiązkowo
|
wpływa
na podwyższenie oceny
|
Opis
wymagań, które uczeń powinien spełnić, aby uzyskać ocenę:
CELUJĄCĄ
Uczeń samodzielnie wykonuje na komputerze wszystkie zadania
przewidziane w ramach lekcji i zadania dodatkowe. Jego wiadomości i
umiejętności wykraczają poza te, które są zawarte w programie zajęć
komputerowych.
Jest aktywny na lekcjach i pomaga innym. Bezbłędnie wykonuje
ćwiczenia na lekcji, trzeba mu zadawać dodatkowe, trudniejsze zadania. Bierze
udział w konkursach informatycznych, przechodząc w nich poza etap wstępny.
Wykonuje dodatkowe prace informatyczne, takie jak przygotowanie pomocniczych
materiałów na komputerze, pomoc innym nauczycielom w wykorzystaniu komputera na
ich lekcjach.
BARDZO
DOBRĄ
Uczeń samodzielnie wykonuje na komputerze wszystkie zadania
przewidziane w ramach lekcji. Opanował wiadomości i umiejętności zawarte w
programie zajęć komputerowych.
Na lekcjach jest aktywny, pracuje systematycznie i potrafi pomagać
innym w pracy. Zawsze zdąży wykonać ćwiczenia na lekcji i robi to bezbłędnie.
DOBRĄ
Uczeń samodzielnie wykonuje na komputerze nie tylko proste
zadania. Opanował większość wiadomości i umiejętności, zawartych w programie
zajęć komputerowych. Na lekcjach pracuje systematycznie i wykazuje postępy.
Prawie zawsze zdąży wykonać ćwiczenia na lekcji i robi to niemal bezbłędnie.
Uczeń osiągnął podstawowe umiejętności wymienione w podstawie programowej,
czyli:
· Bezpieczne
posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem; świadomość zagrożeń i
ograniczeń związanych z korzystaniem z komputera i Internetu.
· Komunikowanie
się za pomocą komputera i technologii informacyjno-komunikacyjnych.
· Wyszukiwanie
i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł; opracowywanie za pomocą
komputera rysunków, motywów, tekstów, animacji, prezentacji multimedialnych i
danych liczbowych.
·
Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji z wykorzystaniem
komputera.
· Wykorzystywanie
komputera do poszerzania wiedzy i umiejętności z różnych dziedzin, a także do
rozwijania zainteresowań.
DOSTATECZNĄ
Uczeń potrafi wykonać na komputerze proste zadania, czasem z
niewielką pomocą. Opanował wiadomości i umiejętności na poziomie
nieprzekraczającym wymagań zawartych w podstawie programowej zajęć
komputerowych. Na lekcjach stara się pracować systematycznie, wykazuje postępy.
Zazwyczaj zdąży wykonać ćwiczenia na lekcji.
DOPUSZCZAJĄCĄ
Uczeń czasami potrafi wykonać na komputerze proste zadania,
opanował część umiejętności zawartych w podstawie programowej. Na lekcjach
pracuje niesystematycznie, jego postępy są zmienne, nie udaje mu się ukończyć
wykonania niektórych ćwiczeń na lekcji. Braki w wiadomościach i umiejętnościach
nie przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy i
umiejętności informatycznych w toku dalszej nauki.
NIEDOSTATECZNĄ
Uczeń nie potrafi wykonać na komputerze prostych zadań. Nie
opanował podstawowych umiejętności zawartych w podstawie programowej. Nie
wykazuje postępów w trakcie pracy na lekcji, nie pracuje na lekcji lub nie
udaje mu się ukończyć wykonania ćwiczeń na lekcji. Nie ma wiadomości i
umiejętności niezbędnych do kontynuowania nauki na wyższym poziomie.
Uczeń
może poprawić ocenę.
Wykonując powtórnie najgorzej ocenione zadania w trakcie
dodatkowych zajęć poza lekcją lub w domu, jeśli jest taka możliwość.
Uczeń może być nieprzygotowany do lekcji dwa razy w semestrze.
Swoje nieprzygotowanie powinien zgłosić nauczycielowi przed lekcją. To nie
zwalnia go jednak z udziału w lekcji.
Przy dłuższej nieobecności uczeń powinien nadrobić istotne
ćwiczenia i zadania wykonywane na opuszczonych lekcjach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz